0 items
€ 0,00

Wondverzorging en Hoofdluis producten in de webshop van Meda

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over MylanShop en onze producten. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze Klantenservice, wij streven ernaar uw vraag binnen 24 uur te beantwoorden

MylanShop
Producten

 


Bezorging


Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Onze bestellingen worden bezorgd door PostNL en PostNL Pakketten. Als een bestelling niet door de brievenbus past, wordt deze als pakket verzonden. In dat geval ontvangt u een 3S-nummer bij de bestelling. Met dit nummer kunt u op de website van PostNL www.tracktrace.nl het verzendtraject van het pakket volgen.
 
Ik kan mijn pakket niet vinden op de website van PostNL. Wat nu?
Het kan voorkomen dat u, na het ingeven van het 3S-nummer, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’ (dit is de combinatie van het 3S-nummer en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding betekent meestal dat PostNL het 3S-nummer nog niet heeft verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

Wanneer dezelfde melding drie dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft de bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken we u vriendelijk om contact op te nemen met onze Klantenservice.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
De verzendkosten zijn € 3,95 per bestelling. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling. Bestellingen vanaf € 25,00 leveren wij gratis.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
Wij versturen binnen 1 werkdag met PostNL, mits uw bestelling op werkdagen voor 12.00 uur gedaan is. In de meeste gevallen heeft u uw bestelling dus de volgende dag in huis.
 
Kan ik een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Ja, u kunt in ‘Mijn Account’ meerdere afleveradressen opgeven, dus u kunt uw pakket ook laten bezorgen op bijvoorbeeld uw werkadres of bij vrienden of familie.

 


Kan ik mijn bestelling afhalen op een servicepunt?

Het is vooralsnog niet mogelijk om uw bestelling op te halen bij een servicepunt. MylanShop bezorgt pakketten uitsluitend op het door u opgegeven adres. 

Wat is de levertijd van artikelen die niet op voorraad zijn?
Wij streven ernaar artikelen die niet op voorraad zijn binnen 5 werkdagen op te sturen. Heeft u meerdere artikelen in één keer bestelt, en zijn één of meer artikelen daarvan niet op voorraad, dan versturen wij de artikelen die op voorraad zijn direct binnen 1 werkdag (mits op werkdagen voor 12.00 uur besteld).  De resterende artikelen sturen wij dan in een tweede zending na. Wij houden u per e-mail op de hoogte van de status van uw bestelling.

 

 
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Hieronder vindt u een overzicht van de dagen waarop u de bestelling kunt verwachten. De hieronder genoemde bezorgdagen zijn indicatief en zijn alleen van toepassing op bestellingen waarvan alle artikelen op voorraad zijn.
Levertijden
   
Thuisbezorging (PostNL/TNT Post)             
op werkdagen voor 12.00 uur besteld, levertijd 1 werkdag


Besteldag op de website               
Thuisbezorging (PostNL)
Maandag (tot 12.00 uur)
Dinsdag
Dinsdag (tot 12.00 uur)
Woensdag
Woensdag (tot 12.00 uur)
Donderdag
Donderdag (tot 12.00 uur)
Vrijdag
Vrijdag (tot 12.00 uur)
Zaterdag
Zaterdag
Dinsdag
Zondag
Dinsdag

 


Betalen

 

Waar kan ik een kopiefactuur printen?
Voor uw administratie kunt u zelf een exacte kopie van de factuur printen. Ga in Mijn account naar het tabblad ‘Facturen’ en klik op het betreffende factuurnummer. Onderaan de pagina klikt u op ‘printen’.

Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
In Mijn account vindt u onder het tabblad ‘Facturen’ de betalingsinformatie en facturen.

Hoe neem ik contact op over mijn facturen of betalingen?
Als u een vraag heeft over betalingen of facturen en u kunt het antwoord niet vinden op deze pagina of op het tabblad ‘Facturen’ in Mijn Account, dan kunt u uw vraag voor een snelle en juiste afhandeling via het contactformulier sturen naar de Klantenservice.
Vermeld hierbij alstublieft de volgende gegevens:
  • Het bestel- of factuurnummer
  • Het betaalde bedrag
  • De datum van betaling
  • Het rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
  • Het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
  • Uw bankrekeningnummer
  • De naam van de rekeninghouder
Hoe kan ik mijn bestelling betalen bij MylanShop.nl?
U kunt bij MylanShop op twee maniere  betalen:
  • Via iDEAL: U kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u internetbankiert, kunt u direct gebruikmaken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
  • Contant bij aflevering. Wij verzenden uw bestelling dan onder rembours, wat betekent dat u contant betaalt aan de postbode bij aflevering van het pakket. Voor deze betaalwijze betaalt u € 15,00 betaalkosten.
Wat zijn de contactgegevens van de Klantenservice?
Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden op deze pagina, dan kunt u via een e-mail contact opnemen met onze Klantenservice Wij streven ernaar om uw vraag op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden.

Bestellen


Hoe kan ik iets bestellen in de MylanShop?
Klik op het artikel dat u wilt bestellen en klik daarna op de button ‘In winkelwagen’. Vervolgens kunt u afrekenen zonder een account aan te maken óf u maakt eenmalig kosteloos een account aan voor de webshop. Met een account bewaren we al uw gegevens, zodat u bij een volgend bezoek snel en eenvoudig kunt bestellen.
 
Wat zijn de voordelen van het aanmaken van een account?
Het aanmaken van een account is handig, want dan:
  • hoeft u al uw accountgegevens maar één keer in te voeren;
  • heeft u inzicht in de status en historie van uw bestellingen;
  • kunt u snel en eenvoudig een nieuwe bestelling plaatsen;
  • kunt u meerdere afleveradressen opgeven en opslaan.
Kan ik artikelen bij MylanShop bestellen als ik niet in Nederland woon?
Nee, dat is helaas niet mogelijk, we bezorgen alleen in Nederland.
 
Kan ik een bestelling annuleren?
Zolang de bestelling nog niet betaald is, kunt u deze annuleren door de winkelwagen te legen.

Account


Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?
U kunt zelf in ‘Mijn Account’ altijd uw gegevens, zoals uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres, wijzigen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Als u uw wachtwoord bent vergeten kunt u hier een nieuw wachtwoord opvragen. U komt dan op een pagina waar u uw e-mailadres kunt invullen. U ontvangt vervolgens direct een e-mail met een nieuw wachtwoord. Dit wachtwoord kunt u vervolgens bij ‘Mijn Account’ weer wijzigen in een persoonlijk wachtwoord.
  
Hoe kan ik mij in- of uitschrijven voor de MylanShop nieuwsbrief?
Met een abonnement op de MylanShop  nieuwsbrief bent u altijd als eerste op de hoogte van onze acties en aanbiedingen. In ‘Mijn Account’ kunt u zich in- en uitschrijven voor de nieuwsbrief.

Retourneren


Kan ik artikelen retour sturen?
Ja, u kunt de artikelen die u bij ons gekocht heeft tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk zijn voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed. Lees wanneer en op welke wijze u bestellingen kunt retourneren.

Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn, wordt het betaalde bedrag teruggestort op uw rekening, binnen 30 kalenderdagen.

Wat moet ik doen als ik een artikel kapot ontvangen heb?
Als u een artikel ontvangt dat beschadigd is, verzoeken wij u om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze Klantenservice onder vermelding van het ordernummer en de naam van het desbetreffende artikel. Wij nemen uw klacht in behandeling en sturen, als dat nodig is een vervangend artikel. Uitgebreide informatie over retourneren.
 
Hoe moet ik een bestelling retourneren?
Afhankelijk van de reden van retourneren kan de wijze waarop u dat doet iets verschillen. Lees daarom meer over retourneren op onze klantenservicepagina.

 


 

Klachten


Ik heb een klacht, hoe kan ik deze indienen?
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. Laat het ons a.u.b. weten via het contactformulier.

Wanneer kan ik een reactie op mijn klacht verwachten?
Nadat u een klacht heeft ingediend via het contactformulier, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging via e-mail. Tegelijkertijd sturen wij uw klacht door naar de betreffende afdeling, waar ze uw klacht in behandeling zullen nemen. Omdat een oplossing voor de ene klacht meer tijd nodig zal hebben dan voor de andere klacht, is het voor ons lastig een uiterste termijn op te geven. U mag er echter altijd vanuit gaan dat wij ons uiterste best doen uw klacht zo snel mogelijk te behandelen. Als daar veel tijd voor nodig is, zullen wij u daarover informeren.

Ik ben niet tevreden over de manier waarop mijn klacht afgehandeld is. Wat nu?
Mocht u niet tevreden zijn over de manier waarop uw klacht is afgehandeld, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.



Betadine


Waar kan ik Betadine voor gebruiken?
De producten van Betadine worden gebruikt om wonden te desinfecteren en verzorgen. Infecties worden behandeld en voorkomen. Betadine helpt wonden snel en mooi te genezen waardoor de kans op littekens verkleind wordt.  Alle Betadine producten bevatten povidonjodium als werkzame stof. Betadine is kindvriendelijk, want het prikt niet. 

Kan ik ook enkele verpakkingen van Betadino Kinderpleisters of Betadine Desinfectiepleisters in de MylanShop kopen?
Wij verkopen de pleisters van Betadine alleen per twee verpakkingen in deze webshop. Alleen Betadino Kinderpleisters Mix zijn per stuk verkrijgbaar.
 
Waar kan ik Betadino Kinderpleisters en/of Betadine Desinfectiepleisters voor gebruiken?
De pleisters van Betadine zijn meer dan een gewone pleister. Dankzij de Betadine Oplossing met povidonjodium in het wondkussentje desinfecteert én beschermt de pleister een wond in één keer. Betadine Oplossing is een desinfectiemiddel dat ervoor zorgt dat bacteriën, virussen en schimmels gedood worden. Betadine prikt niet. Een goede wondverzorging voor onderweg! Te gebruiken bij oppervlakkige wonden zoals brandwonden, snijwonden of schaafwonden.

De desinfectiepleisters van Betadine zijn verkrijgbaar in verschillende varianten, waaronder de 1 meter strip, 20 voorgeknipte strips van 2 x 7 cm in één verpakking en 3 verschillende formaten Betadino pleisters voor kinderen.

Meer informatie Betadine Desinfectiepleisters.



Dermatix


Waar kan ik Dermatix voor gebruiken?
Dermatix Gel is een littekenbehandeling op basis van siliconen. Dermatix is verkrijgbaar als gel en sheets (Clear en Fabric). Met Dermatix worden littekens zachter, vlakker en minder zichtbaar. Tevens vermindert Dermatix gel de roodheid, pijn en jeuk van littekens.

Dermatix Gel is sneldrogend, eenvoudig in gebruik en geschikt voor het hele lichaam (inclusief het gezicht). Over de gel kan make-up of kleding worden gedragen. Dermatix Sheets Clear zijn met name geschikt voor lichaamsdelen die zichtbaar zijn. Dermatix Sheets Fabric gebruikt u voor littekens onder kleding.

Dermatix is geschikt voor hypertrofische littekens en keloïden die nog niet volledig uitgerijpt zijn. Het beste resultaat wordt bereikt wanneer een litteken niet meer dan 2 jaar oud is. Oudere littekens zijn vaak al volledig uitgerijpt en daardoor moeilijker te behandelen.

Meer informatie en bestellen Dermatix.



Prioderm


Waar kan ik de producten van Prioderm voor gebruiken?

Prioderm bestaat sinds 1977 en is vandaag de dag in Nederland het meest verkochte merk in de strijd tegen hoofdluis. Prioderm biedt een compleet assortiment met effectieve producten om hoofdluis te behandelen én voorkomen, waaronder:

- Prioderm dimeticon. Een product op basis van meer dan 95% dimeticon dat hoofdluis en neten door verstikking in 15 minuten doodt.

- Prioderm Lotion. Met dit product kunt u neten én hoofdluis bestrijden. Prioderm Lotion moet 12 uur inwerken en is daardoor effectief en werkt nog enkele weken na.

- Prioderm Shampoo. Een product waarmee u neten én hoofdluis kunt bestrijden. Dit product heeft een kortere inwerktijd dan Prioderm Lotion.

- Prioderm Preventief. De milde spray voorkomt hoofdluis en beschermt alle gezinsleden minimaal 7 uur tegen hoofdluis.

- Prioderm Luizen- en netenkam. 2 in 1! Eén kam voor het controleren op hoofdluis (plastic tanden) én het direct verwijderen van luizen en neten (metalen tanden).

- Priolox Foam. Met Priolox Foam kunnen (dode) eitjes van hoofdluis (neten) makkelijker uitgekamd worden.


Meer informatie en bestellen Prioderm 



Primatour



Wanneer wordt Primatour gebruikt?

Primatour is te gebruiken bij alle vormen van reisziekte (wagenziekte, zeeziekte en luchtziekte).

Al jarenlang wordt het geneesmiddel Primatour het meest gebruikt bij reisziekte. Primatour is als enige geneesmiddel voor reisziekte geschikt voor zowel lange als korte reizen en voor volwassenen en kinderen vanaf 2 jaar.

Meer informatie en bestellen Primatour

Menostril

 

Wat doet Menostril?
Menostril helpt bij overgangssymptomen zoals opvliegers, nachtelijk transpireren, slapeloosheid en stemmingswisselingen. Menostril is een natuurlijk voedingssupplement.

Met slechts 1 tablet per dag behoudt u de rust en balans in uw lichaam. 

Is Menostril ook te koop bij mijn drogist of apotheek?
Menostril is te koop bij de DA en DIO drogist. Als u op werkdagen Menostril online bestelt  voor 12.00 uur heeft u het de volgende dag al in huis. 

Meer informatie en bestellen Menostril

 

CB12


Wat is CB12?
CB12 gaat slechte adem/halitose tegen, snel en tot 12 uur lang. Met CB12 bent u zeker van uw adem.
CB12 wordt gebruikt als mondspoeling/mondwater en heeft een mint-/mentholsmaak. CB12 is ook verkrijgbaar in milde variant met minder mint/menthol. CB12 en CB12 mild zijn even effectief en pakken de oorzaak van slechte adem bij de bron aan; CB12 helpt om stinkende zwavelgassen te voorkomen.

Wat is het verschil tussen CB12 en CB12 mild?
CB12 is beschikbaar in twee varianten: CB12 met de blauwe dop en CB12 mild met de groene dop. Beide varianten zijn effectief in het voorkomen en behandelen van een slechte adem en bieden na iedere spoelbeurt tot 12 uur zekerheid over uw adem. CB12 mild heeft een lagere concentratie mint/menthol en heeft daardoor een mildere smaak.

Meer informatie en bestellen CB12.

Terug naar boven >>>



EndWarts

 

Wat is EndWarts?

EndWarts (voorheen WratX) is een  pijnloze methode voor het verwijderen van wratten op handen en romp en voetwratten. EndWarts  is geschikt voor het thuis behandelen van wratten bij volwassen en kinderen. U hoeft de wrat slechts één keer per week aan te stippen. Behandelde wratten keren niet terug en laten geen littekens achter.

De behandeling is pijnloos, mits correct gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing. 

Kan EndWarts ook gebruikt worden bij kinderen onder de 4 jaar? 
Kinderen jonger dan 4 jaar kunnen in overleg met de (huis)arts met EndWarts worden behandeld. Ook is het belangrijk zeker te weten dat het om een wrat gaat en niet om een ander type huidbeschadiging.

In verband met de dunne, kwetsbare huid van jonge kinderen, is het belangrijk de dosering aan te passen: 
doop het wattenstaafje in de vloeistof en veeg het wattenstaafje af aan de rand van het flesje. Veeg vervolgens het wattenstaafje af aan een papiertje (bijvoorbeeld een tissue) en stip de wrat één keer aan. Bij meerdere wratten kunnen met één keer dippen 5 à 6 wratten behandeld worden.

Mocht uw kind na de behandeling aan de wrat gaan likken, maakt u zich dan geen zorgen. EndWarts trekt onmiddellijk in.

 

Meer informatie en bestellen EndWarts

Terug naar boven >>>



Naloc

Wat is Naloc?

Naloc behandelt kalknagels (schimmelnagels) en psoriasis nagels.

Naloc is een nieuw en effectief product dat de natuurlijke staat van de nagel herstelt en schimmelgroei voorkomt. Naloc dringt door in de nagel en verbetert de nagelstructuur en vochtbalans in de nagel. Schimmel- en bacteriegroei wordt voorkomen

Hoe snel werkt Naloc?
Naloc heeft al binnen twee weken zichtbaar resultaat en houdt de nagel gezond. Een klinische studie heeft aangetoond dat 77% van de gebruikers binnen 2 weken een zichtbare verbetering ondervindt van de nagels en 92% ziet een verbetering na 8 weken. Vaak zijn 3 tot 6 maanden nodig voor een significant resultaat. Voor een optimaal resultaat adviseren wij u in ieder geval de behandeling met Naloc voort te zetten tot een nieuwe gezonde nagel volledig is aangegroeid.  

Naloc is eenvoudig in gebruik, er is geen behandelschema en vijlen is niet nodig.

Is Naloc ook in onze drogist of apotheek verkrijgbaar?
Naloc is ook te koop bij de apotheek en drogist in de buurt. Bijvoorbeeld bij DA, Etos, DIO en Mediq Apotheek. Naloc is niet verkrijgbaar bij Kruidvat en Trekpleister. Wilt u liever meteen Naloc kopen, klik dan hier. Bestellingen die op werkdagen vóór 12.00 uur zijn gedaan, worden de zelfde dag nog verzonden. Bij bestelling van Naloc worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Meer informatie en bestellen Naloc

Terug naar boven >>>



Divisun 400

Hoeveel vitamine D zit er in Divisun 400?
Een tablet Divisun 400 bevat 400 IE vitamine D3. Dit komt overeen met 10 µg (microgram).

Is Divisun 400 iets voor mij?
Divisun 400 bevat per tablet 400 IE (10 μg) vitamine D3. Aan de hand van het advies van de Gezondheidsraad kan je eenvoudig bepalen of je extra vitamine D nodig hebt. Als je twijfelt of Divisun 400 iets voor jou is, kun je ook bij je apotheek om advies vragen.

Hoe moet ik Divisun 400 innemen?
Neem Divisun 400 dagelijks in, bij voorkeur op hetzelfde tijdstip. Divisun 400-tabletten zijn klein en kauwbaar. Je kunt ze gemakkelijk, zelfs zonder water of voedsel innemen.

Wat moet ik doen als ik teveel Divisun 400 heb ingenomen?
De Europese Autoriteit voor voedselveiligheid heeft een maximale hoeveelheid van 4000 IE (100 µg) vitamine D per dag aan dosering vastgesteld. Het is belangrijk om je aan de geadviseerde dosis te houden. Check jouw dosis in overleg met een arts of apotheker.

Hoe moet ik Divisun 400 bewaren?
Bewaar Divisun 400 bij kamertemperatuur (15 - 25 graden Celsius) in de originele verpakking op een droge en donkere plaats, buiten het bereik van kinderen.

Vanaf welke leeftijd mag Divisun 400 gebruikt worden?
Omdat Divisun 400 verkrijgbaar is in kleine kauwtabletten kan Divisun 400 gebruikt worden vanaf het moment dat kinderen hiermee om kunnen gaan. Doorgaans is dit rond 2 à 3 jaar.

Wat kost Divisun 400?
Divisun 400 heeft een adviesverkoopprijs van € 9,25. In één verpakking zitten 84 tabletten in een doordrukstrip met dagaanduiding. 

Bevat Divisun 400 lactose?
Divisun 400 bevat de vulstoffen dextrose en lactose.

Bevat Divisun 400 gluten?
Divisun 400 bevat geen gluten. 

Meer informatie en bestellen Divisun 400
Terug naar boven >>>